Odpowiedzi

2010-02-20T14:21:06+01:00
Krol stanislaw august poniatowski mial wplyw na reformy (sztuka literatura)
august III sas nie troszczyl sie o sprawy panstwa tylko prowadzil swoje wystawne zycie
a przeciw
stanislaw leszczynski zostal wygnany z polski
2 1 2
2010-02-20T14:25:46+01:00
Władza może byc Darem,poniewaz np. Król Salomon gdy objął władze zostal obdarzony tez mądrością i Dał swojemu ludowi pokój.
Ja mam taki argument mam nadzieje ze troszeczke pomoglam
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T14:55:03+01:00
1) wladza moze byc pokusa dla wykorzystania swoich selów, np. sytuacja polityczna niektórych krajów na swiecie. przykładem może być Adolf Hitler, który wykorzystał swoją władzę do wszczecia II Wojny Światowej.
2)władza moze byc obowiazkiem. Czasem sa osoby, które pełnią odpowiedzialne role w społeczeństwie calkiem o tym zapominają, a gdy osiągną wymarzoną funkcję, nie powinni zapominac o spełnianiu wielu ważnych obowiązków.
3) pokusą- "Balladyna" słowackiego. akcja rozgrywa się za panowania popiela III. auror pokazał tu problem władzy, która doprowadzila do tragedii. balladyna staje sie postacia da ktorej wladza staje sie ogromna pokusa. dlatego zabija swoja siostre alinę.
4) Makbet Szekspira- dla tytułowego bohatera wladza staje sie najpierw pokusa ktora pozniej przeradza sie w pozadanie i szalencza namietnoscia.
2 4 2