Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T14:22:52+01:00
1. Podaj 2 argumenty, jakimi mógłby posłużyć się zwolennik GMO

Ad1.

Arg.1

Organizmy transgeniczne mają szerokie zastosowania w badaniach nad rakiem, chorobami dziedzicznymi, chorobami zakaźnymi.

Arg.2

Modyfikowanie roślin pozwala wzmocnić cechy zwiększające opłacalność produkcji.



2. Podaj 2 argumenty jakimi mógłby posłużyć się przeciwnik GMO.

Arg.1

Uprawy modyfikowanych genetycznie roślin są zagrożeniem dla zdrowia społeczeństwa, bogatej bioróżnorodności polskiej wsi i lokalnej ekonomii.

Arg.2

Uprawy modyfikowane genetycznie są środkiem zniewolenia niezależnych rolników przez wielkie biotechnologiczne korporacje, które tworząc nowe odmiany nasion i patentując je dążą do maksymalizacji własnych zysków finansowych. Rolników mami się, że odniosą same korzyści z uprawy roślin genetycznie modyfikowanych, a nie mówi im się o zdecydowanych wadach tych upraw, które już doprowadziły do ruiny tysiące rolników w USA, Kanadzie i innych krajach.
2010-02-20T16:23:32+01:00
Zwolennik:
1)Uprawa tych roślin przynosi rolnikom korzyści ekonomiczne
2)Są szansą na produkcję leków lub biopaliw

Przeciwnik:
1)Jest wile doniesień o alergiach powodowanych przez GMO
2)Atutem polskiego rolnictwa jest jego tradycyjny, proekologiczny charakter, a wprowadzenie GMO na pola może zniszczyć ten wizerunek

To całe zadanie, pozdrawiam ;)
2010-02-20T20:26:05+01:00
Zad.1
Arg.1 Warzywa i owoce są większe
Arg.2 Żywność GMO ma lepszy smak
Zad2
Arg.1 Szkodzi to bardzo zdrowiu człowieka
Arg.2 Żywność GMO pobudza komórki nowotworowe.
1 5 1