Odpowiedzi

2009-10-14T20:48:48+02:00
PRZEKONANIE O POZAROZUMOWYM POZNANIU BYTU ZA POMOCA INTUJCJI,WIARY I SZALEŃSTWA
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-14T20:53:05+02:00
Uczucie , serce , wiara , intuicja , wyobraźnia , wrażliwość duszy , kontakt ze światem nierealnym - to drogowskazy romantyzmu . Rozczarowanie i nie ufność wobec rozumu i wiedzy.Wśród wiodących pojęć : fantastyka , irracjonalizm , mistycyzm , fantazja , tajemniczość.Wśród tematów ; miłość wbrew konwencji , walka o wolność , duchowa postać natury , egzotyka Orientu , tajemniczość romantycznego , samotnego bohatera . Nowe gatunki ; dramat romantyczny ,powieś poetycka , poemat dygresyjny . Epoka poezji , ekspresji uczucia -mit wyobcowanego poety ponad tłumem.