Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T14:24:17+01:00
X - ilość pomarańczy w I skrzynce
y - ilość pomarańczy w II skrzynce
Mamy
x + y = 54 ----> y = 54 - x
x -9 = y + 9
--------------
x - 9 = (54 - x) + 9
2x = 63 + 9
2x = 72
x = 36
y = 54 - 36 = 18
Odp. W I skrzynce było 36 , a w drugiej 18 pomarańcz.
2010-02-20T14:24:52+01:00
X- ilosc pomaranczy w pierwszej skrzynce poczatkowo
y-ilosc pomaranczy w drugiej skrzynce poczatkowo

x+y=54
x=y+9

y+y+9=54
2y=45
y=22,5
2 3 2
2010-02-20T14:29:33+01:00
X - liczba pomarańczy w pierwszej skrzynce
y- liczba pomaranczy w drugiej skrzynce

tworzymy układ równań
x+y=54
x+9=y-9
po przekształceniu drugiego równania otrzymujemy:
x=y-18

łączymy to z pierwszym równaniem :
y-18+y=54
2y-18=54
2y=72
y=36
x=54-36=18


odp. W pierwszej skrzynce było 36 pomarańcz, a w drugiej 18. :)
1 5 1