Radek ma x lat i jest o 5 raz starszy od Marka i 3 razy młodszy od Filipa:

a)Ile lat ma Marek a ile Filip?

b)Ile lat będzie miał Marek za 7 lat?

c)Ile lat miał Radek gdy urodził się Marek?

d)O ile lat Filip jest starszy od Radka?

**e)Ile lat miał Filip gdy urodził się Marek?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T14:26:05+01:00
Radek ma x lat i jest o 5 raz starszy od Marka i 3 razy młodszy od Filipa:

a)Ile lat ma Marek a ile Filip?
m = 0,2x
f=3x

b)Ile lat będzie miał Marek za 7 lat?
0,2x+7

c)Ile lat miał Radek gdy urodził się Marek?
3x-x = 2x

d)O ile lat Filip jest starszy od Radka?
2,8x

**e)Ile lat miał Filip gdy urodził się Marek?
2,8x
3 3 3
2010-02-20T16:12:37+01:00
A)
Marek -> x/5 = 0,2x
Filip -> 3x

b)
0,2x+7

c)
x-0,2x=0,8x

d)
3x-x=2x

**e)
3x-0,2x=2,8x
1 5 1