Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T14:41:31+01:00
Kąt między z i c = 30st.
sin30=1/2=h/6=> h=3

Z liczymy z Pitagorasa:
3(do kwadratu) + z(do kwadratu)=6(do kwadratu)=> z= pierwiastek z 36-9=> z= pierwiastek z 27= pierwiastek z 9*3= 3 pierwiastki z 3.

Dolna podstawa:
2*Z+8=6 pierwiastków z 3 + 8

Pole:
P=a+b/2*h
P=6 pierwiastków z 3 + 16 / 2 => 9 pierwiastków z 3 + 24.

2010-02-20T14:54:44+01:00
B - krótsza podstawa = 8 cm
c - ramię = 6 cm
< kąt = 30°
h - wysokość trapezu = ?
a - dłuższa podstawa = ?
h/c = sin30° = 1/2
h = c razy 1/2 = 6 razy 1/2 = 3 cm
x - odcinek od wierzchiłka A do spadku wysokości na dłuższą podstawę
x² = c² - h² = 6² - 3² = 36 - 9 = 27
x² = 27
x = √27 = 3√3 cm
a = b + 2 razy x = 8 + 2 razy 2√3 = 8 + 6√3 cm
P - pole trapezu = (a + b)h/2 = (8 + 6√3 + 8)3/2 = (16 + 6√3)/2 = 8 + 3√3 cm²
1 1 1