Odpowiedzi

2010-02-20T17:55:29+01:00
Skutki tresien ziemi:
-lawiny i osuniecia warstw skalnych
-tsunami
-wygięcia konstrukcji żelaznych
-zniszczenie budynków
-zmiany w ukształtowaniu powierzchni ziemi
-wielkie strarty w ludziach

(Marcellego )1; (Richtera) <1,9> -wykrywane przez sejsmogramy
2; <2,5> - zauważane przez ludzi wstrząsy
3; <3,1> - lekkie kołysanie, ruchy lamp
4; <3,7> - drgania szyb, wstrzasy bezpośrednio odczuwalne
5; 4,3> - wstrząsy odczuwa się nawet na zewnatrz
6; <4,9> - przesuwają się meble
7; <5.5> - słabe budynki pękają
8; <6,1> - szczeliny w gruncie, przewracają się też meble
9; <6,7> - pękają rurociągi, przewracaja się pomniki
10; <7,3> - słabe budynki się zawalają
11; <7,9> - drogi stają się nie przejezdne
12; <8,5> - wszystkie budynki są zniszczone, zmiany w topografii
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T18:02:01+01:00
7,4-8,0(skala Richtera) 8 (skala Marcallego)- zniszczone miasta, śmierć setek, lub tysięcy ludzi


5,5-6,1(skala Richtera 6(skala Marcallego)- zniszczenie tj. wybite szyby. Odczuwalne wstrząsy.


9,0 (skala Richtera) 11-12 (skala Marcallego)- możliwość zniszczenia wielu miast, podniesieniu poziomu wód gruntowych, śmierć setek tysięcy ludzi


4,9-5,4(skala Richtera) 4-5 (skala Marcallego)- przesuwanie się przedmiotów, wstrząsy odczuwalne przez ludzi


2,0-3,4 (skala Richtera) 2-3 (skala Marcallego)- nieodczuwalnie dla ludzi, jedynie dla sejsmografu