1. Za pierwszą historycznie operę uznaję się :
a) Mesjasza Jerzego Fryderyka Haendla
b) Kukułkę Louisa Clauda Daquina
c) Dafne Jakuba Periego

2. Operę do polski sprowadził:
a) władysław 2 jagiełło
b) władysław 3 warneńczyk
c) władysław 4 waza

3. Pierwszy teatr operowy w Polsce nazywał się :
a) teatr wielki
b) operalnia
c) opera narodowa

i takie pytanie jeszcze :
wielki utwór poetycki lub symfoniczny ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T15:01:14+01:00
1.a
2.c
3.c
Sonata

sa to 100% odpowiedzi;))
1 5 1
2010-02-20T15:15:50+01:00
1.a
2.c
3.c
Sonata;]myślę że to jest dobrze;]
1 5 1
2010-02-20T19:10:08+01:00