Kształt i wymiary wybiegu dla psów w schronisku dla bezdomnych zwierząt.
20 m
---------------------------------------
| |
| |10 m
| ------------------------ |
| | 3,5m | |
------- ------------
5 m 5 m
długość ma 20 m , szerokość ma 10 m, krótkie dwie szerokości po 3,5m, krótkie długości dwie po 5m
a) Ile metrów siatki potrzeba do ogrodzenia tego wybiegu?

b) 1 kg nasion trawy wystarczy do obsiania 40 m2 powierzchni. Ile kg nasion potrzeba, aby obsiać trawą powierzchnie wybiegu?

(sorki za krzywy rysunek)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T15:03:42+01:00
Obw= 20m+10 m+5 m+3,5m+10 m+,5m+10 m=67 m

p=10m*5=50m2
p=6,5m*10m=65m2
p=10m*5m=50m
pc=50m+65m+50m=165m2

165m2/40m2~~4,125kg
8 3 8
2010-02-20T15:05:05+01:00
1. Ilość siatki do ogrodzenia wybiegu

(2 x 20m) + (2 x 10m) = 40m + 20m = 60m

40m x 20m = 800m2

1kg = 40m2

800 : 40 = 20

Odp.: Potrzebne jest 20 kg nasion.
mam nadzie że jest dobrze