Odpowiedzi

2010-02-20T15:02:50+01:00
Park Wolański jest jednym z niewielu miejsc gdzie można zobaczyć go żywego w tak licznych ilościach.
Na wolinie została odnaleziona pierwsza podobizna Bielika.
20 3 20
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-20T15:05:23+01:00
Orzeł bielik jest symbolem Wolińskiego Parku Narodowego, ponieważ to tam występuje ich najwięcej oraz jest tam rezerwat, który zajmuje się ochroną tych ptaków.
53 4 53
2010-02-20T15:08:00+01:00
Symbol Parku to bielik – największy skrzydlaty drapieżnik naszego kraju, będący prawdopodobnie pierwowzorem godła Polski. Na Wolinie odnaleziona została pierwsza na ziemiach polskich podobizna Bielika. Wykonany w drewnie amulet, mający być może znaczenie magiczne, datowany jest na IX wiek n.e.Obszar Pomorza Zachodniego zamieszkuje największa w Polsce populacja tego wspaniałego drapieżnika.

Mam nadzieje że będzie naj jak coś to zerknij na str. http://www.wolinpn.pl/html/edukacja/startowa/kraina.htm

Pozdro :D
34 4 34