Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T15:04:19+01:00
A-wysuszona skóra,kurza ślepota
C-krwawienie dziąseł,wypadanie zębów,obniżona odporność
D-krzywica (u dzieci)
B12-zesół chorobowy
B1-choroba beri beri objawiająca się zapaleniem i degeneracją nerwów
2010-02-20T15:06:41+01:00
A kurza slepota
, C-szkorbut
, D krzywica
, B1,ber-beri
B12. anemia
2010-02-20T15:12:16+01:00
Niedobór witaminy A wywołuje: keratynizację nabłonków: oka, dróg oddechowych, dróg pokarmowych, rogówki.

Niedobór witaminy c wywołuje: samoistne krwawienia, uszkodzenia naczyń krwionośnych,

Niedobór witaminy d wywołuje: krzywicę u dzieci i młodzieży, rozmiękanie kości (osteomalacja) i osteoporozę u dorosłych

Niedobór witaminy B12 wywołuje: złożony zespół chorobowy, którego głównymi objawami są objawy neurologiczne, hematologiczne i psychiatryczne.

Niedobór witaminy B1 wywołuje: zaburzenia czynności centralnego układu nerwowego czyli, uczucie osłabienia, zmęczenie, oczopląs, zaburzenia pamięci, koncentracji, depresję

mam nadziej że się przyda : )