Wędrowiec policzył, że w stadzie, które prowadzi pasterz na pastwisko, jest 70 sztuk bydła. Zapytał pasterza, jaką część swojego licznego stada pędzi na pastwisko. Pasterz powiedział: Prowadzę na pastwisko dwie trzecie części stada, które powierzono mojej opiece. Oblicz, jak liczne stado miał pasterz.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T15:04:08+01:00
X-całe stado pasterza
⅔x=70/:⅔
x=105
odp.pasterz miał w całym stadzie 105 sztuk bydła
1 5 1
2010-02-20T15:05:18+01:00
2/3 to 70 sztuk,
w takim razie 1/3 to 35 sztuk,
więc 3/3, czyli całość stada to 35x3 =105.
całość stada to 105 sztuk
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-20T15:05:45+01:00
70 - ²₃
X - ³₃
X = 70 * ³₃ kreska ułamkowa ²₃
x= 70 * ³₂
x= 105

Stado liczyło 105 sztuk.
1 4 1