Akwarium, w którym Marek hoduje rybki,ma wymiary 5dm, 8dm, 6dm . Marek wlewa do niego wodę przepływającą przez kran z szybkością 8dm (sześciennych) na minutę. Do jakiej wysokości woda w akwarium będzie sięgac po10minutach. Zapisz Obliczenia.

2

Odpowiedzi

2010-02-20T15:11:13+01:00
Na poczatek obliczasz objetosc akwarium. 5 x 8 x 6 = 240 dm3 nastepnie masz podane natezenie objetosciowe czyli 8dm3/min. mnozysz to x10. wychodzi 80 dm3. na koniec 80dm3/240dm3= 1/3 woda w akwarium zapelnila 1/3 objetosci
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T15:11:52+01:00
Objętość akwarium
V=5dm*8dm*6dm
V=240dm³

8dm/min
10min
8dm*10=80dm-tyle naleje przez 10 min

80dm³:240dm³=⅓
odp.woda w akwarium będzie sięgać do ⅓ wysokośći
11 4 11