Marek,Jurek i Ola zbierali w lesie jagody.Marek miał kubek o pojemności ¼litra,Jurek o pojemności ¾ litra,a Ola ½ litra.Ola zabrała pięć pełnych kubków, Jurek trzy,a Miarek aż siedem.
Kto zabrał najwięcej jagód? Ile zebrali ich razem??



Proszę o dobre obliczenia i z góry dziękuję!!:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T15:10:38+01:00
Marek - ¼l*7=7/4l = 1¾l
Jurek - ¾l*3=9/4l = 2¼l
Ola - ½l*5= 5/2l=2½l = 2 2/4l

1¾l+2¼l+2 2/4l = 5 6/4l = 6 2/4l = 6½l

Odp. Najwięcej jagód zebrała Ola. Razem zebrali 6½l jagód.
3 2 3
2010-02-20T15:16:47+01:00
Marek zebrał 7 kubków o pojemnosci 1/4 litra czyli: ¼ × 7= 1¾

Jurek zebral 3 kubki o pojemnosci ¾ litra czyli: ¾×3=2¼

Ola zebrala 5 kubkow po ½ litra czyli: ½×5=2½ czyli 2²/₄

Teraz wszystko dodac.... wynik wychodzi: 6³/₄ litra kubka czyli 6 kubkow i 3/4