Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-14T20:56:34+02:00
Oznaczmy sobie miary katow przy dolnej podstawie jako a
a przy gornej jako 3a
(wynika to z tresci zadania)
trapez music miec sume miar katow rowna 360

a my mamy 2 katy o mierze a
i 2 o mierze 3a
czyli razem mamy 3a+3a+a+a = 360
rozwiazujemy rownanie
8a=360
a=45

katy ostre maja miare 45 stopni a rozwarte 135
3 5 3
2009-10-14T20:59:13+02:00
Α/β = 1/3
α+β=180
α=180-β

180-β/β=1/3
3(180-β)=β
540-3β=β
-3β-β=-540
-4β=-540
4β=540
β=135

α+β=180
α+135=180
α=45

odpowiedź : kąty wewnętrzne mają miarę 135 stopni i 45 stopni.


pozdrawiam ;)
2 5 2
2009-10-14T20:59:40+02:00
Jest taka definicja,która mówi,ze suma miar katów lezacych przy tym samym ramieniu trapezu=180 stopni stosunek 1:3 znacz ze masz te 180 stopni podzielic na 4 rowne czesci i jedna czesc przypada na jeden kat a te 3 czesci na drugi wiec 180:4=45 stopni wiec jeden ma 45 stopni a drugi 3 razy 45 czyli 135 stopni a skoro rownoramienny to ma po 2 pary takich samych katów -pozdrawiam
2 5 2