Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T15:22:37+01:00
Obw. = a¹ + b¹ + c¹

k = 3

a = 6
b = 8
c - ?

Na początku musimy obliczyć korzystając z twierdzenia pitagorasa trzeci bok trójkąta a więc:

a² + b²=c²
6²+8²=c²
36+64=c²
c²=100
c=10

Gdy już posiadamy wszystkie wymiary trójkąta obliczmy ze skali wymiary trójkąta podobnego.

a¹/6 = 3 /*6
a¹ = 18

b¹/8 = 3 /*8
b¹ = 24

c¹/10 = 3 /*10
c¹ = 30

Obw = 18 + 24 +30 = 72[cm]

Odp. Obwód trójkąta podobnego wynosi 72 cm

2 3 2
2010-02-20T15:25:08+01:00
Ob2/Ob1=3

z tw. Pitagorasa:
6²+8²=c²
36+64=100
c²=100
c=10

Ob1=6+8+10= 24
Ob2/24=3
Ob2=24×3
Ob2=72