Adam wpłacił 1200zł do banku w którym oprocentowanie wynosi 8% w stosunku rocznym.Ile wyniosą odsetki do tej kwotypo roku, a ile złotych pozostanie z nich Adamowi, jeżeli od kwoty odsetek zostanie odprowadzony podatek 20%.Zapisz obliczenia.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T15:13:53+01:00
1200 * 8 % = 1200* 8/100 = 9600/100 = 96zł
1200+96 zł = 1296zł
1296zł * 20% = 1296 * 20/100 = 25920 / 100 = 259,2zł
1292 - 259,2 = 1032,8zł
panu adamowi pozostanie 1032 zł
2010-02-20T15:14:56+01:00
8%*1200 = 0,08 * 1200 = 96 - odsetki bez podatku

20% * 96 = 0,2 * 96 = 19,2 - podatek od odsetek

96-19,2=76,8 - odsetki z odliczonym podatkiem.

Odp. Odsetki wyniosą 96zł, a po odprowadzeniu podatku Adamowi zostanie 76,8zł.

2010-02-20T15:17:26+01:00
Adam wpłacił 1200zł do banku w którym oprocentowanie wynosi 8% w stosunku rocznym.Ile wyniosą odsetki do tej kwotypo roku, a ile złotych pozostanie z nich Adamowi, jeżeli od kwoty odsetek zostanie odprowadzony podatek 20%.Zapisz obliczenia.
kapitał (k)-1200zł
czas (t)-12/12= 1
procent (p)- 8%

d=k*t*p/100
d=1200*1*8/100=12*8%=96zł
96-100%
x-20%
x=20%*96/100%=1920/100=19.2zł
96zł-19.20zł=76.8zł
Odp. odetki bez podatka wyniosą 96zł a z podatkiem 76.8zł