Zadania dotyczące Romea i Julii
tylko prosze bez głupich odpowiedz ; )

zadanie 1 .
Niektóre wydarzenia przedstawione w utworze dawały nadzieję na szczęśliwe zakończenie . Postaw przy nich znak ; ) . Przy wydarzeniach niepomyślnych dla Romea io Julii postaw znak ; ( .

1. Na balu Kapulet nie pozwolił Tybaltowi zaatakować Romea
2. Romeo zabił TYbalta mimo zakazu bójek wydanego przez księcia
3. Uwzględniwszy okoliczności śmierci Tybalta, Książe zmienił wcześniejszy wyrok i skazał Romea na wygnanie .
4. Julia zdecydowała się wypić napój otrzymany od zakonnika
5. Brat Jan nie dotarł do Romea z listem od zakonnika



zadanie 2.
Napisz z jakiego słownika pochodzi podane hasło słownikowe

Romeo m IV, DB. Romea, C. Romeowi(nie: Romeu), N. Romeem( nie: Romeą), Ms. Romeo ( nie; Romeu, nie : Romele); Dyskutowali o Romeo .



zadanie 3 .
Przekształć poniższy tekst , wyrażając swoimi słowami najważniejszą jego myśl. Twoja wypowiedź powinna si ę składać z najwyżej dwóch zdań.


Romeo zakochał się w idei powstałej w jego umyśle, a potem jak gdyby uznał pierwszą żywą istotę płci przeciwnej za wyposażoną w przymioty, których pragnął. Wydaje mu się, że jest zakochany w Rozalinie, kiedy naprawdę zakochany jest tylko we własnej idei. Odczuwał potrzebę miłości, bez której nie może4 się obyć żaden szlachetny umysł . I wtedy nasz poeta, nasz poeta, co tak dobrze zna ludzką naturę, przedstawia go Julii i sprawia, iż ich miłość jest nie tylko gwałtowna, lecz i trwała ( ludzie ciemni i bezmyślni wyśmiewali się z tego powodu z Szekspira )

3

Odpowiedzi

2010-02-20T15:24:58+01:00
1. ;)
2. ;(
3.;(
4.;(
5.;)

Zad.2
Słownik Języka Polskiego

Zad3.

Romeo zakochał się a potem uznał ją za jedyną której pragnął, myśli że zakochany jest w Rozalinie. Potrzebował miłości, zapoznano go z Julią, a ich miłość jest gwałtowna i trwała.
3 2 3
2010-02-20T15:27:52+01:00
1. Na balu Kapulet nie pozwolił Tybaltowi zaatakować Romea :)
2. Romeo zabił TYbalta mimo zakazu bójek wydanego przez księcia :(
3. Uwzględniwszy okoliczności śmierci Tybalta, Książe zmienił wcześniejszy wyrok i skazał Romea na wygnanie . :(
4. Julia zdecydowała się wypić napój otrzymany od zakonnika :(
5. Brat Jan nie dotarł do Romea z listem od zakonnika :)

Wielki słownik ortograficzny



Romeo był przepełniony miłością do kobiety lecz nie wiedział do jakiej, aż do momentu gdy bohatera i Julię połączyło gwałtowne, a zarazem trwałe uczucie.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T15:30:55+01:00
1. Na balu Kapulet nie pozwolił Tybaltowi zaatakować Romea ; )
2. Romeo zabił TYbalta mimo zakazu bójek wydanego przez księcia ;)
3. Uwzględniwszy okoliczności śmierci Tybalta, Książe zmienił wcześniejszy wyrok i skazał Romea na wygnanie . ;(
4. Julia zdecydowała się wypić napój otrzymany od zakonnika ;(
5. Brat Jan nie dotarł do Romea z listem od zakonnika ;(

Zad.2
Słownik bohaterów literackich, słowik ortograficzny, słownik języka polskiego

Miejscownik [kogo, co widzę ? ]- Romeo/a
Dopełniacz - [kogo,czego nie ma?] - Romea
Celownik-[komu,czemu się przygladam?]- Romeowi,
Narzędnik-[z kim , z czym?].(z) Romeem
Miejsownik-[o kim , o czym?] (o) Romeo
Wołacz o! - o Romeo !


zad. 3

Romeo zakochał się w Julii , lecz jego uczucie było też do Rozaliny . Miłość Julii z Romem była gwałtowana i silna .. Lecz Romeo uznał , że kocha Julięę .
7 2 7