Latarnia o wysokości 4 metry oświetla obszar odległy o 6 metrów od jej słupa. O ile metrów wydłuży się obszar gdzie dociera światło latarni, jeśli ustawimy w tym samym miejscu latarnie o wysokości 5 metrów.

Proszę o szybką odpowiedź ;)

2

Odpowiedzi

2010-02-20T15:26:24+01:00
4/6 = 5/x
4 * x = 5 * 6
4x = 30 / 4
x = 7,5
7,5 - 5 = 1,5
Obaszar wydłuzy się o 1,5 m ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T15:32:26+01:00
Witaj
dane h1=4m, h2=5m, r1=6m
szukane r2

z podobieństwa trójkątów r2/h2 = r1/h1
r2 = r1*h2/h1 = 6m*5m/4m = 7,5m
Obszar oświetlenia wydłuży się o 7,5m - 6m = 1,5 m.

...................pozdrawiam