Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T15:30:56+01:00
1830-122%
x-100%
183000/122x
x=1500
Odp.Cena netto wynosi 1500 zł.
2010-02-20T15:34:23+01:00
Cena tej lodówki z vat to 122% jej normalnej ceny.

Więc liczymy proporcjami:

122% - 1830zł
100%-x
____________
x=(100%*1830zł)/122%=183000zł/122=1500zł

Odp. Cena lodówki netto wynosiła 1500zł.
2010-02-20T15:36:12+01:00
Dane:
Cena brutto 1830 zł
Wartość podatku 22% ceny brutto



1830 zł - 100 %
x - 22 %
x ( wartość podatku w zł )

x = 1830 * 22 / 100
x = 402,6

1830 (cena brutto) - 402,6 (wartość podatku w zł) = 1427,4 (cena netto)

Rozwiązanie / odpowiedź :

Cena netto lodówki zakupionej przez Pana Jana wynosiła 1427 zł 40 gr