W klasach 6a, 6b, 6c i 6d zbierano pieniądze nabilety do teatru. Klasa 6a wpłaciła 180 zł, 6b - 120zł, a klasy 6c i 6d po 150zł. Bilety okazał się tańsze niż soę spodziewano, w sumie kosztowały 500 zł. Jak podzielić restę pieniędzy między klasy?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T16:15:35+01:00
Najpierw obliczymy sumę:
180 + 120 + 150 + 150 = 600

Teraz ile zostało do podziału:
600 - 500 = 100

A teraz ile procent wpłat pochodziło od poszczególnych klas:
a) 180/600 = 3/10 = 30 %
b) 120/600 = 2/10 = 20 %
c) 150/600 = 1/4 = 25 %
d) 150/600 = 1/4 = 25 %

Tyle samo procent pieniędzy przeznaczonych do oddania dostną z powrotem:
a) 100 * 30 % = 30
b) 100 * 20 % = 20
c) 100 * 25 % = 25
d) 100 * 25 % = 25

jak masz pytania to pisz na pw
13 4 13
2010-02-20T17:40:27+01:00
VIa - 180zł
VIb - 120 zł
VIc - 150 zł
VId - 150 zł

180+120+2*150=600zł

¹⁸⁰/₆₀₀ * 100%=30%
¹²⁰/₆₀₀ * 100%=20%
¹⁵⁰/₆₀₀ * 100%=25%
¹⁵⁰/₆₀₀ * 100%=25%

600zł-500zł=100zł
VIa: 30% z 100zł=30zł
VIb: 20% z 100zł=20zł
VIc,VId: 25% z 100zł=25zł (dla każdej klasy po 25 zł)

spr: 30zł+20zł+25zł+25zł=100zł
7 2 7
2010-02-20T19:22:31+01:00
180+120+150+150=600-tyle wpłaciły wszystkie klasy
180/600 = 3/10
120/600 = 1/5
150/600 = 1/4
600-500=100 - tyle wynosi nadwyżka
6a-100x3/10=30zł
6b-100x1/5=20zł
6c,6d-100x1/4=25zł
10 4 10