Odpowiedzi

2010-02-20T15:48:18+01:00
1) =15,5 +7 =22,5
2) =15,75 -2,5 =13,25
3) =(0,75 + 0,77) x (2,875 - 0,375) =1,52 x 2,5=3,8
4) =0,3 : 0,28 = 1,07
5) =7 : 3,25 = 2,15
zad.2
a) = 30
b) = 11,523
c) = 2,55 + 65,57 = 68,12
d) = 3,5 x 4,6 =16,1

Niektórych nie jestem pewna, ale mam nadzieję, że są dobrze :)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T15:53:58+01:00
1) 3 1/2 + 2 1/3 = 3 i 3/6 + 2 i 2/6 = 5 i 5/6
2) 6 3/4 - 1 5/6 = 6 i 9/12 - 1 i 10/12 = 5 i 21/12 - 1 i 10/12 = 4 i 11/12
3) (3/4 + 7/9) x (2 3/8 - 6/16) = ( 27/36 + 28/36 ) x ( 46/16 - 6/16) = 55/36 x 40/16 = 2200/576 = 3 i 476/576
4) 4/13 : 2/7 =4/13 x 7/2 = 28/26 = 1 i 2/26
5) 2 1/3 : 1 3/4 = 21/4 x 4/13 = 84/39
zad 2.
a) 21,3 + 19,07 - 10,37 = 30
b) 18,003 - 8,24 + 1,76 = 11,5
c) (7,15 - 4,6) + (73,4 - 7,83) = 68,12
d) 3,5 x (1,55 + 3,05) = 16,1
1 5 1
2010-02-20T16:11:24+01:00
1) 3 1/2 + 2 1/3 = 12,16666666666666666666666666666667
2) 6 3/4 - 1 5/6 = 0,125
3) (3/4 + 7/9) x (2 3/8 - 6/16) = -0,16818576388888888888888888888887
4) 4/13 : 2/7 = 0,0054945054945054945054945054945055
5) 2 1/3 : 1 3/4 =0,13461538461538461538461538461538
zad 2.
a) 21,3 + 19,07 - 10,37 = 30
b) 18,003 - 8,24 + 1,76 = 11,523
c) (7,15 - 4,6) + (73,4 - 7,83) = 68,12
d) 3,5 x (1,55 + 3,05) = 16,1

Zadanka powinny być spoko :)
1 5 1