Odpowiedzi

2010-02-20T15:37:41+01:00

AsiulkaxD

Odpowiedziano: 2009-05-25 22:18:33
Dzień polarny – zjawisko występujące w strefach polarnych tj. na obszarach ograniczonych kołami podbiegunowymi, polegające na niechowaniu się tarczy słonecznej poniżej linii widnokręgu w trakcie jej widomej wędrówki Słońca po sklepieniu niebieskim przez co najmniej 24 godziny. Długość dnia polarnego jest zróżnicowana, od 24 godzin na terenach położonych na szerokościach geograficznych wyznaczających koła podbiegunowe do 6 miesięcy na samych biegunach. Noc polarna - występujące w strefach polarnych zjawisko, kiedy Słońce przebywa pod horyzontem ponad 24 h (Może trwać nawet 6 miesięcy). Kilka warunków przyczynia się do tego, iż noc polarna nie jest tak ciemna jak mogłoby się wydawać. Jak długo Słońce nie jest zbyt nisko pod horyzontem, jego promienie nadal trafiają do wyższych warstw atmosfery, gdzie są rozpraszane i odbijane w kierunku powierzchni ziemi. Powoduje to powstawanie zjawiska zmierzchu. Okres zmierzchu dzielony jest zwykle na trzy przedziały, wg pozycji słońca poniżej horyzontu: zmierzch cywilny, gdy Słońce znajduje się pomiędzy 0° a 6° poniżej horyzontu, zmierzch nawigacyjny - Słońce między 6° a 12° poniżej horyzontu zmierzch astronomiczny - Słońce między 12° a 18° poniżej horyzontu. W okresie przejściowym od zmierzchu cywilnego do nawigacyjnego, tzn. gdy Słońce znajduje się na wysokości ok. 6 stopni poniżej horyzontu, wg tradycyjnej definicji jest możliwe przy bezchmurnym niebie czytanie gazety przez osoby normalnie widzące. Gdy Słońce znajduje się poniżej 18 stopni pod horyzontem zanikają praktycznie wszystkie ślady światła dziennego




Przepraszam,ale wyjaśniłam ci tylko dzien polarny.Kiedyś miałam to zadanie i dostałam za to 6.
jak chceszz zebym napisala ci o nocy to napisz mi wiadomosc bo ja przepisuje to ze swojego zeszytu
2010-02-20T15:37:53+01:00
Występowania dnia i nocy polarnej jest związane z ruchem obiegowym ziemi.
Ziemia jest nachylona więc na biegunach występują te zjawiska.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T15:49:58+01:00
Jest to związane z ruchem obiegowym Ziemi.
Dzień polarny polega na tym, że Słońce nie chowa się za horyzont, noc - że Słońce nie wschodzi.
Jest to spowodowane nachyleniem osi Ziemi pod kątem 66°33' pod względem płaszczyzny orbity.
Dlatego też, zjawisko dnia / nocy polarnej można zaobserwować od 66°33' N/S do 90°N/S.
Maksymalna długość trwania dnia / nocy polarnej wynosi po pół roku (na biegunach).