Odpowiedzi

2010-02-20T15:46:36+01:00
Poniewaz w gornej stronie liscia jest miekisz palisadowy, w którym znajduje sie 4 razy wiecej chlorofilu niz w miekiszu gabczastym, który jest pod lisciem
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T15:49:11+01:00
Górna część liścia jest ciemniejsza, ponieważ jest ona bardziej przystosowana do fotosyntezy. W przekroju poprzecznym liścia zauważamy, że jego górna warstwa jest wyposażona w miękisz palisadowy, w którym ze względu na jego budowę znajduje się więcej zielonych chloroplastów niż w niżej położonym miękiszu gąbczastym co widać na rysunku w załączniku.
2 3 2
  • Użytkownik Zadane
2010-02-20T16:23:38+01:00
Górna część liścia jest ciemniejsza bo znajduje się w nim większa ilość chlorofilu potrzebnego do fotosyntezy.
4 4 4