Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T15:43:13+01:00
F=mg
60 x 10 = 600 N
S=600 cm2= 0,06 m2
p=F/S=600 : 0,06 = 60000: 6=10000 Pa




































2010-02-20T15:52:18+01:00
P=F:S
p- ciśnienie
F-siła nacisku
S- powierzchnia
F=m*g
m-masa
g- siła grawitacji
Pa=1N:m2
m-60 kg
F= 60 kg * 10 m:s2
F= 600N
S=600 cm2
S=0,06m2
p= 600 N:0,06 m2
p= 10000Pa
2010-02-20T15:52:35+01:00
F - siła parcia, m - masa, g - przyspieszenie ziemskie - 9.81 m/sek2, w przybliżeniu 10 m/sek2
F = m*g,
F = 60kg * 10m/sek2 = 600 kg*m/sek2 = 600 N

P - ciśnienie, F - siła parcia, S - powierzchnia (stóp)
600 cm2 = 0,06 m2
P = F/S
P = 600 N : 0,06 m2 = 10000 Pa