Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T17:03:15+01:00
Kwadrat magiczny o wymiarach trzy kolumny na trzy wiersze wygląda następująco;

2 7 6
9 5 1
4 3 8

suma liczb w każdym wierszu i każdej kolumnie jest identyczna ,tak samo jak suma po dwóch głównych przekątnych
dla tego powyżej masz;
2+7+6 = 15 = 9+5+1=4+3+8 (w wierszach)
2+9+7 = 7+5+3 = 6+1+8 (w kolumnach)
2+5+8 = 6+5+4 (po głównych przekątnych)

kwadrat magiczny o wymiarach cztery wiersze na cztery kolumny wygląda tak;

1 15 14 4
12 6 7 9
8 10 11 5
13 3 2 16
tu obliczenia wyglądają identycznie jak wyżej sprawdź to już sama
10 3 10
2010-02-20T20:44:23+01:00