Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-20T16:24:35+01:00
Dane :
F = 45 obrotów/min
r = 8.5 cm
F - częstotliwość

jeden obrotu (t) (1 min = 60 sek):

t = 60 sekund / 45 obrotów = 1.(333) sekund

obw. płyty:

O = 2 pi r = 2 * 3.14 * 8,5 cm = 53.38 cm

V = s/t

V = 53.38 / 1.(333) = 40.03 cm / s

Prędkość ta wynosi 40.03 cm / s.
4 3 4
2010-02-20T16:30:20+01:00
Obwód płyty:
2*pi*r

2*pi*8,5=17pi cm=0,17pi m

45obrotów na min= 2700 obrotów na godzinę

s=459m

v=s/t

v=459/1

v=459 metrów/godzinę
7 1 7