Trzej kolarze jada po torze w kształcie okręgu.Pierwszy przebywa pełne okrążenie w 5 minut, drugi w 6 minut, a trzeci w 3 minuty. Kolarze wystartowali jednocześnie z linii startu o godzinie 13.00. Podaj godzinę pierwszego spotkania na linii startu. Odpowiedz uzasadnij.

2

Odpowiedzi

2010-02-20T16:04:51+01:00
Po 30 minutach, bo jest to pierwsza(najmniejsza wspólna wielokrotność)tych liczb(3, 5 ,6)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T16:10:31+01:00
NWW {6,5,3} = 30
A więc na linii startu kolarze spotkają się po 30 minutach, czyli o godzinie 13:30.
Wówczas pierwszy kolarz zrobi 6 okrążeń, drugi 5, a trzeci 10.
Uzasadnienie : Kolarze spotkają się na linii startu po 30 minutach, ponieważ liczba 30 jest to najmniejsza wspólna wielokrotność liczb 3,5 i 6 .