ROZWIĄŻ ROWNANIA !!
Zad 4. Zegar z kukułką waży 5,5kg. Kukulka jest o 5kg lzejsza od zegara. Ile wazy zegar, a ile kukułka.

Prosze o rozwiazanie z kazdym potrzebnym zapisem.

Zad 5. Panie Kowalska zarabia miesiecznie o 200zl wiecej od pana Kowalskiego. W ciągu roku oboje razem zarobili 48tys zł. Jakie jest miesieczne wynagrodzenie pani Kowalskiej, a jakie pana Kowalskiego.
Prosze o rozwiazanie z kazdym potrzebnym zapisem.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T16:07:45+01:00
4.
x-waga zegara
x-5-waga kukułki
x+x-5=5,5
2x-5=5,5
2x=10,5
x=5,25 waga zegara
0,25 waga kukułki

5.
x- pan Kowalski
x+200 = pani Kowalska
12x+12x+2400=48000
24x=45600
x=1900 Kowalski
2100 Kowalska
2 5 2
2010-02-20T16:09:27+01:00
Zad 4.
x- zegar
x-5- kukułka
x + (x - 5) = 5,5
2x - 5 = 5,5
2x = 10,5
x = 5,25
5,25 zegar
0,25 kukułka

zad5
x + 200 - pani K miesięcznie
x - Pan K miesięcznie

12x + 12(x+200) = 48000
12x + 12x + 2400 = 48000
24x = 456000
x = 1900

Pan K - 1900zł
Pani K - 2100zł
2010-02-20T16:09:56+01:00
Zad 4.
x - waga kukułki
x+5kg - waga zegara

x+x+5kg=5,5kg
2x=5,5kg-5kg
2x=0,5kg | /2
x=0,25kg

0,25kg+5kg=5,25kg
Odp. Zegar waży 5,25 kg, a kukułka 5kg.

Zad 5.
x - wynagrodzenie pani Kowalskiej
x-200zł - wynagrodzenie pana Kowalskiego

12x+12(x-200zł)=48 000zł
12x+12x-2400zł=48 000zł
24x=48 000zł + 2 400zł
24x=50 400ł | /24
x=2100zł

2100zł - 200zł=1900zł

Odp. Pani Kowalska zarabia 2100 zł miesięcznie, a pan Kowalski 1900zł
1 5 1