Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T16:15:52+01:00
Oblicz, ile cząsteczek wodoru trzeba do utwardzenia 150 czastczek tłuszczu nienasyconeg - trioleinianu glicerolu. napisz odpowiedznie rownanie reakcji.

CH2-OOC-C17H33
..I
CH-OOC-C17H33 +3H2--->
..I
CH2-OOC-C17H33

to powstaje czylo tristearynian gliceryny

CH2-OOC-C17H35
..I
CH-OOC-C17H35
..I
CH2-OOC-C17H35

a mam pytanie napewno tam jest pytanie o czasteczki i tam jest 150 czasteczek tego trioleinanu? a nie gramow?


150 czast----x
1czast------3
x=450 czast

wychodzi ze do utwardzenia 150 czast trioleinianu potrzeba 450czast H2
2010-02-20T16:17:02+01:00
C17h33cooch2 c17 h35cooch2
c17h33cooch +3h2-> c17h35cooCH
c17h33cooch2 c17h35 cooch2

na 1 czast potrzeba =3 czast wodoru
150-x
x=450 czasteczek h2