Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T16:34:03+01:00
Zad. 2

Wybierając się na wycieczkę w góry należy pamiętać o apteczce. W apteczce powinny znajdować się:
- lateksowe rękawiczki, również dobrze jest zaopatrzyć się w maseczkę do przeprowadzenia sztucznego oddychania.
- środki przeciwbólowe.
- środki opatrunkowe - opaska dziana i elastyczna, kompresy, codofix - elastyczna opaska służąca do podtrzymywania opatrunków, zastępująca tradycyjny bandaż, jest wygodna i łatwa do założenia.
- gazy jałowe.
- chusta trójkątna - można mieć kilka, są potrzebne nie tylko przy urazach - można używać je jako temblak, opatrunek, czy nawet chustę od słońca.
-plaster
- rękawiczki, agrafki, nożyczki lub ostry nóż, sznurek, pęseta, igła, woda - to wszystko może się przydać przy konieczności zakładania opatrunku, jakiejkolwiek pierwszej pomocy.
- jeżeli wybieramy sie na dłuższą wędrówkę, bądź gdy jesteśmy po urazie np. kostki warto mieć ze sobą specjalne opaski, które są wygodniejsze niż bandaże elastyczne, nie zapominajmy też o maściach przeciwbólowych i przeciwzapalnych



zad 1

- należy wezwać pogotowie Ratunkowe,
- założyć opatrunek; w tym celu należy:
- włożyć gumowe rękawiczki
- jeśli jest to niewielka rana - zdezynfekować ją,
- ucisnąć ranę przy pomocy bandaża uciskowego,
- unieść kończynę powyżej poziomu serca,
- po opanowaniu krwotoku nałożyć dodatkowy opatrunek
- uciskający zranienie.

10 4 10
2010-02-20T16:39:19+01:00
1.Zranione miejsce nalezy ucisnac ręką poprzez czystą chustkę lub gazę. W ten sposób zmiejszamy wypływ krwi. Następnie na ranę zakłada się opatrunek uciskowy. W tym celu na warstwę opatrunku nalezy położyc wtardy przedmiot np.:zawiniętą rolkę bandaża, i ponownie zabandazowac. Opatrunek powinien byc na tyle duzy by zakrywal za rowno rane jak i jej najblizsze otoczenie.Opatrunek uciskowy nalezy mocno zacisnac by krew nie wyplywala z rany a jednoczesnie na tyle luzno by nie blokowac calkowicie przypływu krwi.
6 4 6
2010-02-20T18:16:32+01:00
Zadanie 1 .
należy zranione miejsce uścisnoć gazą aby zatamować krew, nastepnie założyć opatrunek uciskowyi go mocno zacisnąć.
5 3 5