W dwóch workach znajduje się fasola. Jeżeli z pierwszego worka przesypiemy do drugiego 6 kg fasoli, to w obu workach będzie tyle samo fasoli. Jeżeli zaś z drugiego worka przesypiemy do pierwszego 4 kg, to w pierwszym będzie dwa razy więcej fasoli niż w drugim. Ile fasoli jest w każdym worku?

Ps. Proszę zastosować układ równań w rozwiązaniu tego zadania.

2

Odpowiedzi

2010-02-20T16:44:59+01:00
A- pierwszy worek
b-drugi worek
I. a-6=b
II. b-4=2a
Tak powinien wyglądać ten układ równań. Prawdopodobnie jest błąd w treści zadania.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T16:47:36+01:00
X- ilośc fasoli w I worku
y-ilość fasoli w II worku

x-6 = y+6
x+4 = 2(y-4)

x-y=6+6
x+4=2y-8

x-y=12 /*(-1)
x-2y=-12

-x+y=-12
x-2y=-12

-y=-24 /:(-1)
y=24

x-y=12
x-24=12
x=12+24

x=36
y=24

Odp.W I worku jest 36kg fasoli a w II 24 kg fasoli.


1 5 1