Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T16:17:03+01:00
A)
3x+1=16
3x=16-1
3x=15 |:3
x=5

b)
2a+4=3a
4=3a-2a
a=4

c)
6b+10=46
6b=46-10
6b=36 |:6
b=6

d)
4t+3=6t
3=6t-4t
2t=3 |:2
t=1,5

e)
4x+12=3x+21
4x-3x=21-12
x=9

f)
2y+13=5y+4
13-4=5y-2y
3y=9 |:3
y=3
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-20T16:22:21+01:00
A) 3x+1=16
b) 2a+4=3a
c) 6b+10=46
d) 4t+3=6t
e)4x+12=3x+21
f)2y+13=5y+4


a) 3x+1=16
3x=16-1
3x=15/÷3
x=5

b)2a+4=3a
2a-3a=-4
-a=-4/÷-1
a=4

c)6b+10=46
6b=46-10
6b=36/÷6
b=6

d)4t+3=6t
4t-6t=-3
-2t=-3/÷-2
t= ⅔

e) 4x+12=3x+21
4x-3x=21-12
-x=9/÷-1
x=-9

f)2y+13=5y+4
2y-5y=4-13
-3y=-11/÷-3
y=11/3
y=3 i dwie trzecie

prosze o naj i Pozdrawiam

2010-02-20T16:22:51+01:00
A) 3x+1=16
3x=16-1 /3
x=5
b) 2a+4=3a
2a-3a=-4
-a=-4 /-1
a= -4
c) 6b+10=4b
6b-4b=-10
2b=-10 /2
b=5
d) 4t+3=6t
4t-6t=-3
-2t=-3 /-2
t=-1,5
e)