Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T16:22:49+01:00
Zastosowanie azotu:
- otrzymuje się z niego amoniak potrzebny do produkcji nawozów sztucznych oraz kwasu azotowego
- stosuje się do produkcji wodorowęglanu amonu składnika proszku do pieczenia
- azot stosuje się w medycynie podczas tzw. zabiegów kriogenicznych
1 5 1
2010-02-20T18:07:20+01:00
Azot jest niezbędny do wzrostu roślin.Dodajemy go im w postaci nawozów naturalnych(obornik) lub sztucznych(saletry).