Odpowiedzi

2010-02-20T16:22:24+01:00
X+x+1+x+2+x+3+x+4+x+5=1000
6x+15=1000
6x=985
x=985:6
x=164,11..
odp nIe może
2010-02-20T16:22:40+01:00
N+n+1+n+2+n+3+n+4+n+5=1000
6n+15=1000
6n=1000-15
6n=985
n=164,17

Nie można ponieważ n nie wychodzi liczba naturalna
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T16:26:06+01:00
1 liczba naturalna n
2 liczba naturalna n + 1
3 liczba naturalna n + 2
4 liczba naturalna n + 3
5 liczba naturalna n + 4
6 liczba naturalna n + 5
suma kolejnych sześciu liczb naturalnych
n+n+1+n+2+n+3+n+4+n+5 = 6n + 15
6n + 15 = 1000
6n = 1000 -15
6n = 985
n = 985 : 6 = 164¹/₆
n jest liczbą naturalną, więc zachodzi sprzeczność,
czyli suma kolejnych sześciu liczb naturalnych nie może
być równa 1000