Prostokątny korytarz o wym. 2X3m. trzeba wyłożyć kwadratowymi płytkami o boku 30 cm. Ile conajmniej płytek należy zakupić, jeżeli przyjąć że po przycięciu płytek ścinki nie nadają się do użytku?
pliss rozwiązać szybko!!!!! daje najjj...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T16:25:17+01:00
Pole korytarza: 2*3=6m
2m :0,30m(bok płytki)=6⅔ płytki
czyli na szerokość korytarza należy użyć 7 płytek
3m: 0,30m=10 płytek
Na długość korytarza należy użyć 10 płytek( bez przycinania)
7*10=70
Odp. Na cały korytarz należy użyć 70 płytek

2010-02-20T16:32:32+01:00
Pkorytarza= 200*300=60000cm2
Ppłytki= 30*30=600cm

60000/600=100
1 1 1