1. Jak rozróżnic zasadę od wodorotlenka?
2. Które z podanych wzorów to wodorotlenki, a które to zasady?
-NaOH
-Ca(OH)2
-KOH
- Zn(OH)2
- Fe(OH)3
-Cu(OH)2
-Al(OH)3
Wiem, że nie wszystkie wodorotlenki są zasadami, bo nie wszystkie rozpuszczają się dobrze w wodzie, ale czy da sie to jakoś odróżnic?

2

Odpowiedzi

2010-02-20T16:26:47+01:00
Jak rozróżnic zasadę od wodorotlenka?
zasada jest dobrze rozpuszczalna w wodzie a wodorotlenki niekoniecznie

2. Które z podanych wzorów to wodorotlenki, a które to zasady?
-NaOH zasada
-Ca(OH)2 zasada
-KOH zasada
- Zn(OH)2 wodorotlenek
- Fe(OH)3 wodrotl
-Cu(OH)2 wodorotlenek
-Al(OH)3 wodorotlenek
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T16:35:39+01:00
To, czy dany wodorotlenek jest zasadą, czy też nie możesz odrożnic tylko po tym czy dobrze rozpuszcza się w wodzie.to ą z kolei informacje mozesz znaleść w tabeli rozpuszczalności.wtedy patrzysz na rozpuszczalność danego pierwiastka i stwierdzasz ,czy rozpuszcza się w wodzie czy nie.
możesz też skorzystać z podziału wodorotlenków, al eto jest wyższy poziom.Wedlug niego rozpuszczają się tylko litowce i wapniowce.
nIe są zasadami:Fe(OH)3,Zn(OH)2 Al(OH)3
1 5 1