Pomocy !!

1) Ślimak wspina sie na pionowe drzewo.W ciągu dnia pokonuje drogę 3m, zaś nocą obsuwa sie po pniu o 0,7. Ile czasu potrzebuje ślimak by wspiąć sie na drzewo o wysokości 15m?

2)Basen ma wymiary 50 m 20m 4m napełniono wodą do 0,75 głębokości . Ile litrów wody mieści sie w tym basenie. Jak długo trzeba napełniąc pusty basen do tej głebokości, jezeli woda dostarczana jest prez dwie rury z stała predkoscia 1 litra na sekunde ?

2)Na przyjecie urodzinowe ewa zaprosila 12 osób.w prezencie od mamy dostała tort. jak nalezy go podzielic aby kazdy dostał równy kawałek przy załozeniu, ze Ewa odkroiłą 0,25 tortu dla domowników?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T16:31:56+01:00
1.
1 dzień - 3m
1 noc - 3m - 0,7m = 2,3m
2 d - 2,3m + 3 = 5,3
2 n 5,3m - 0,7m = 4,6
3d - 7,6m
3n - 6,9m
4d - 9,9m
4n - 9,2m
5d - 12,2m
5n - 11,5m
6d - 14,5m
6n - 13,8m
7d - 16,8m
Do pokonania 15m ślimak potrzebuje 7dni i 6nocy.

2.50m=500dm
20m=200dm
4m=40dm
V= 500*200*40=4000000dm3 1dm3=1 l
w tym basenie mieści się 4000000 l

0,75*40=30
V2= 500*200*30=3000000 l
3000000* 1s= 3000000s= 50000 minut
50000/2= 25000minut

Basen trzeba napełniac przez 25000minut.

3. (1 - 0,25) : 12 = 0.75 : 12 = 0.0625 tyle dostanie kazdy z gosci
  • Użytkownik Zadane
2010-02-20T16:33:12+01:00
1.1 dzień - 3m
1 noc - 3m - 0,7m = 2,3m
2 d - 2,3m + 3 = 5,3
2 n 5,3m - 0,7m = 4,6
3d - 7,6m
3n - 6,9m
4d - 9,9m
4n - 9,2m
5d - 12,2m
5n - 11,5m
6d - 14,5m
6n - 13,8m
7d - 16,8m
Do pokonania 15m ślimak potrzebuje 7d i 6n