Na planie w skali 1:2000 działka ma wymiary 20 mm i 30 mm. Pole tej działki w rzeczywistości jest równe:

a)24 a b) 240 m² c)2,4 ha d) 600 m²

PS. Proszę o zapisanie obliczeń, a nie napisanie tylko odpowiedzi.
Obliczenia nie mogą być na proporcjach.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T16:35:12+01:00
Na mapie
1cm - 2000cm
1cm - 20m

20mm = 2 cm
30mm = 3 cm
w rzeczyeistości
2 cm - 2* 20m = 40m
3cm - 3*20 = 60m

P - 60 * 40 = 2400m2

Odp:a)
2 1 2
2010-02-20T16:36:45+01:00
20mm * 2000 = 40 000 mm
30mm * 2000 = 60 000 mm
40 000 mm = 4 000 cm
60 000 mm = 6 000 cm
4 000 cm = 40 m
6 000 cm = 60 m

P=a*b
P=40m*60m
P=2400m²
2400m² = 24 a

Odp: a ;)
2 2 2
2010-02-20T16:41:07+01:00
20mm=2cm
30mm=3cm
2cm x 2000=4000cm=40m
3cm x 2000=6000cm=60m
40m x 60m=2400m2=24a
odp.a (x-znak mnożenia)
2 4 2