Zad.1
Brąz jest stopem miedzi i cyny. Brąz medalierski zawieraz 5% cyny, brąz armatni zawiera 10% cyny, brąz dzwonowy zawiera 20 % cyny. Ile brazu dzwonowego i ile medalierskiego należy ze sobą stopić, aby otrzymać 600 ton brązu armatniego?

Zad.2
Alina z Balladyną zbierały maliny. przed południem zebrały razem 12,5 kg, a po południu 13 kg. Po południu balladyna zebrała o 20% mniej niż przed poludniem, a Alina o 20% więcej. Która z nich zebrała wiecej malin?

Zadania nalezy rozwiązać układem równań. dzięKi za pomoc ;]

2

Odpowiedzi

2010-02-20T18:08:49+01:00
2.
20%=0.2
X-ilość malin zebranych przez Alinę przed południem
y-ilość malin zebranych przez Balladynę przed południem
x+y-ilość zebranych malin przez dziewczyny przed południem
12.5- __________ to samo co na górze__________________ (kg)
y-0.2y-ilość malin zebranych przez Balladynę po południu
x+0.2x- ___to samo co na górze__Alinę po południu
y-0.2y+x+0.2x-ilość zebranych malon przez dziewczyny po południu
13-___________ to samo co na górze________________________(kg)
{x+y=12.5
{y-0.2y+x+0.2x=13
{x=12.5-y
{0.8y+12x=13
{x=12.5-y
{0.8y+12(12.5-y)=13
{x=12.5-y
{0.8y+15-1,2y=13
{x=12.5-y
{-0.4y=13-15
{x=12.5-y
{-0.4y=-2/:(-0.4)
{x=12.5-y
{y=0.5
{x=12.5-0.5
{y=0.5
{x=12
{y=0.5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T20:53:31+01:00
1.
x - brąz medalierski
y - brąz dzwonowy

x+y=600
0,05x+0,2y=0,1*600

x=600-y
0,05(600-y)+0,2y=60

30-0,05y+0,2y=60
0,15y=30
y=200

x=600-200
x=400

x=400t
y=200t

Należy stopić ze sobą 400t brązu medalierskiego i 200t brązu dzwonowego.

2.
x - maliny zebrane przez Balladynę przed południem
y - maliny zebrane przez Alnię przed południem

x+y=12,5
0,8x+1,2y=13 /*10

x=12,5-y
8(12,5-y)+12y=130

100-8y+12y=130
4y=30
y=7,5

x=12,5-7,5
x=5

x=5kg
y=7,5kg

po południu:
0,8*5=4 - Balladyna
1,2*7,5=9 - Alina

4+5=9kg - Balladyna
9+7,5=16,5kg - Alina

Więcej malin zebrała Alina
1 1 1