Odpowiedzi

2010-02-20T16:53:23+01:00
20% \ / x =30%
30%
60% / \ y =10%

x/y = 3/1
Odp.zatem należy zmieszać 375g roztworu 20% i 125g roztworu 60%.
2010-02-20T16:57:05+01:00
Musisz narysować sobie krzyż stężeń. Tutaj Ci go nie narysuję bo za bardzo nie wiem jak. W każdym razie powinno wyjść że roztwór 20% i 60% należy połączyć w stosunku 30 do 10=3:1
dalej napisz sobie rówanie:
3x+1x=500
4x=500/4
x=125g

125g*3=375g - il. roztworu 20% który trzeba użyć
125g il. roztworu 60%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T17:06:22+01:00
Witaj
dane c1=20%=0,2 c2=60%=0,6 c3=30%=0,3 m3=500g
szukane m1=x m2=y
I równanie x + y = 500
II równanie na c3 jako średnią ważoną 0,2x + 0,6y = 0,3*500 |x 5
/lub że ms1 + ms2 = 0,3*500/
x + 3y = 750
x + y = 500
-----------------
x + 3y = 750
-x - y = - 500
-------------------
2y = 250
y = 125g roztworu 60%
x = 375g roztworu 20%

.............................pozdrawiam
1 5 1