W czasie prac wykopaliskowych ydobyto 45 m³ ziemi , z której usypano kopiec w kształcie sożka . jego pole podstawy jest równe 54 m² . oblicz wysokosc kopca pamiętając żę objętosc stożka jest równa jednej trzeciej iloczynu pola podstawy i wysokosci .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T16:57:10+01:00
V = ⅓Pp*h
V=45m³
h=54m²

45m³=⅓*54m²*h
45m³=18m²*h | /18m²
h=2½m

Odp. Wysokość kopca to 2½m.
2010-02-20T17:03:16+01:00
V=1/3Pp*H
H=V/⅓Pp
H=45/18
H=2.5