Odpowiedzi

2009-10-14T22:45:43+02:00
1.sączymy mieszaninę.
2.Otrzymujemy mieszaninę wody z solą (korek i piasek pozostają na sączku)
3.mieszanine wody i soli rozdzielamy poprzez krystalizację( w naczyniu umieszczany sznureczek,po kilku dniach sól osiądzie na nim)
4.mieszaninę suchego już korka i piasku sączymy.
5.korek pozostanie na sączku.

Chyba o to chodziło?
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-15T00:27:10+02:00
Ja bym to zrobił tak:
Najpierw przeprowadzamy tzw dekantację czyli zlewanie cieczy znad osadu. W związku z tym że piasek jest ciężki pozostanie na dnia naczynia. Natomiast korek który powinien się utrzymywać na powierzchni wody ze względu na swoją wyporność zostanie przelany razem z roztworem. Dopiero teraz można roztwór odsączyć przez sączek [np bibuła filtracyjna na lejku]. Poprzez sączenie pozbędziemy się fragmentów korka które nie są w stanie przedostać się przez sączek. W kolejnym naczyniu zostanie nam już tylko wodny roztwór soli. I co do odpowiedzi osoby poprzedniej to niestety się nie mogę zgodzić. Krystalizacja na sznureczku będzie zachodzić tylko przy roztworze nasyconym lub wręcz przesyconym a wtedy ta informacja zostałaby podana w treści zadania gdyż jest to bardzo istotne. W związku z tym wodny roztwór soli NaCl należy przenieść do parowniczki i całą wodę odparować poprzez ogrzewanie nad płomieniem palnika. Cała zawarta sól wykrystalizuje na dnie parowniczki. Wydaje mi się że woda nie jest tu istotna, aczkolwiek jeśli się mylę to dodam jeszcze że nad parowniczką można dołożyc odpowiednie naczynie na którym para wodna będzie się skraplać.

pozdrawiam, Artur

PS. Poprzedniczko, w jaki sposób chcesz odsączyć piasek z korkiem?:>
2 5 2