Odpowiedzi

2010-02-20T17:00:19+01:00
Napiszę całe rozwiazanie :)

A więc:
20 uczniów całej klasy
20% - 4osoby
100% - x osob

x= 100x4/20 = 400/20 = 20 - 100%

oraz 4 dziewczyny to 20% a więc 8 osób to już 40%,jednak chłopaków jest więcej:
gdyż 4-20% , 12-60% zostaje 40% czyli 8dziewczyn
12-chłopaków
8- dziewcząt
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T17:02:56+01:00
Skoro 4 uczniów nosi okulary, a dziewczynek jest więcej niż chłopców, to 1 dziewczynka nosi okulary i 3 chłopców, czyli

20% dziewczynek to 1
x=ilosć dziewczynek

20%x=1
0,2x=1
x=1:0,2
x=5

y=ilosc chłpców
20%y=3
0,2y=3
y=3:0,5
y=15
odp. w klasie jest 5 dziewczynek i 15 chłopców.