Odpowiedzi

2010-02-20T17:25:42+01:00
Słonecznik - długa usztywniona łodyga

rojnik pospolity - potrafi długo przetrwać bez nawadniania, magazynuje wodę w soku komórkowym (mięsiste liście)

moczarka kanadyjska - długa, rozgałęziona łodyga, jest wiotka
47 1 47
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T18:24:35+01:00
Roślina(słonecznik):
lądowa
Cechy przystosowawcze:
sztywna,wysoka łodyga,
w łodygach sieć rurek,
liście są pokryte włoskami

Roślina(moczarka kanadyjska):
wodna
Cechy przystosowawcze:
łodyga wiotka,drobne listki,
brak korzeni,

Roślina(rojnik pospolity):
lądowa
Cechy przystosowawcze:
grube liście gromadzące wode
36 3 36
2010-02-20T18:25:43+01:00
Moczraka kanadyjska :
- jest przytwierdzona do podłoża
- ma w sobie dużo zielonego chrolofilu
- unosi się na wodzie

rojnik pospolity :
- jest przytwierdzony do podloża
- rosnie w miejscach nasłonecznionych ( zanywa się go suchoroślem )

słonecznik :
- wykrztałcenie korzeni i liści
- zdolnośc wydawania nasion
- 'tarcza" słonecznika zawsze podąza za słońcem dzieki czemu zbiera większa od innych roślin ilośc energii słonecznej niezbędnej do procesu fotosyntezy
41 2 41