Odpowiedzi

2010-02-20T17:09:48+01:00
.a)oblicz długość przekątnej kwadratu o boku 4
d=a√2=4√2

b)jaką długość m,a przekątna prostokąta o bokach 5 i 10
d=√a²+b² (pierwiastek nad całym wzorem)
d=√5²+10²= √25+100= √125= 5√5 (tu też pierwiastek nad całym wzorem)

c)oblicz długość boku rombu o przekątnych długości 10 i 6
a- długość boku, b,c- przekątne
b=10 c=6
z Tw Pitagorasa:
a²=(½b)²+ (½c)²
a²= 5²+5²
a²= 25+25
a²=50
a=√50
2010-02-20T17:10:41+01:00
A²+b²=c²

A)
a√2 to jest długość przekątnej kwadratu o boku a, a więc:

4√2

B)
√(5²+10²)=c
c=√125
c=√(5x25)
c=5√5

C)
10:2=5
6:2=3

√(5²+3²)=c
c=√36
c=6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T17:11:16+01:00
A)Oblicz długość przekątnej kwadratu o boku 4 .
d=a√2
d=4√2

B) Jaką długość ma przekątna prostokąta o bokach 5 i 10 ?
a²+b²=c²
5²+10²=c ²
c²= 125
c=√125
c=5√5

C) Oblicz długość boku rombu o przekątnych długości 10 i 6 .
a= 10;2=5
b=6;2=3

5²+3²=c²
c²=36
c=6