Odpowiedzi

2010-02-20T17:27:34+01:00
Erozyjne:
karlingi, garniec lodowcowy, kotły lodowcowe, żłoby lodowcowe, doliny marginalne, rynny przelewowe

akumulacyjne:
moreny (ablacyjna, wewnętrzna, boczna, czołowa, denna, środkowa), sandry, terasy kemowe
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T17:30:12+01:00
Działalność lodowca górskiego:

a) erozyjna:
-cyrk lodowcowy
-kotły lodowcowe
- żłoby lodowcowe
-doliny marginalne
-detersja – wygładzanie podłoża skalnego
-detrakcja –wyorywani bloków i okruchów z podłoża skalnego
-egzaracja –zdzieranie materiału różnego pochodzenia przez czoło nasuwającego się lądolodu
-rysy lodowcowe -to zadrapania powierzchni skalnych przez ostre krawędzie okruchów niesionych kiedyś przez lodowiec
-mutony (barańce) - muton to rodzaj pagórka, lub wyniosłości skalnej o wysokości od kilkunastu centymetrów do kilkudziesięciu metrów

b)akumulacyjna:
-morena(boczna, denna, środkowa,czołowa)
-mozna tez zaliczyc : sandry, ozy, kremy, drumliny
-głazy narzutowe
-doliny U-kształtne
1 1 1