Krzyś rozbił skarbonkę i policzył że było w niej 32 zł. w monetach o nominałach 2 zł. 1zl. 50 gr 20 gr . Dwuzłotówek było 2 razy mnie niż złotówek a pięćdziesięciogroszówek było 2 razy więcej niż złotówek. Dwudziestogroszówek było 10. Ile monet było w skarbonce.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-20T17:11:23+01:00
2x - złotowki
x - dwuzłotowki
4x - pięćdziesięciogroszówki
10 - dwudziesięciogroszówki
32 zł = 3200 gr. 1 zł= 100 gr. 2 zł = 200 gr. 3200 = 2x * 100 + x * 200 + 4x * 50 + 10 * 20 3200 - 200 + 600x 3000 + 600x / :600 5 = x złotówek jest 10 dwuzłotówek jest 5 pięćdziesięciogroszówek jest 20 dwudziestogroszówek jest
10 10+5+20+10 = 45

Odp.W skarbonce było 45 monet.
48 3 48
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T17:15:22+01:00
X - zlotowki

10 × 0.20 + 1 × x + 2 × ½x + 0.50 × 2x = 32
2 + 3x = 32
3x = 30 |÷3
x = 10

1 zl = 10 monet
2 zl = 5 monet
0.50 zl = 20 monet
0.20 zl = 10 monet

razem = 45 monet
114 4 114