Ułóż i rozwiąż odpowiednie równania.
a) Jaka to liczba, której 12% wynosi 6?
b) Liczbę y zmniejszono o 14% i otrzymano 40,42. Znajdź liczbę y.
c) Liczba o 10% większa od pewnej liczby a jest równa 143. Znajdź liczbę a.
d) Liczba o 110% większa od liczby x jest równa 23,1. Znajdź liczbę x.

mogą być same ułożone równania, a ja sobie rozwiążę :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T17:21:53+01:00

a) 0,12x=6
b) y-0,14y=40,42
c) a+0,1a=143
d) x+1,10x=23,1

jak będzie jakiś problem z rozwiązaniem to daj znać ; )
2010-02-20T17:27:43+01:00
A)12%->6
100%->x
Teraz mnozymy na krzyż 12*x i 100*6
12x->600
Dzielimy
600:12=50
b)86%->40,42
100%->x
4042->86x
4042:86=47
c)110%->143
100%->a
110a->14300
14300:110=130
d)x->100%
23,1->210%
210x->2310
2310:210=11