Pomocy!!!
Kto mi pomoże rozwiązać takie zadanie:
Rzecze raz czart do żebraka
-Niech umowa będzie taka.
Gdy przebiegniesz ten most cały,
Zdwoję twoje kapitały
Żądam tylko byś w nagrodę
Po ośm groszy rzucał w wodę.
Żebrak chętnie przez most leci
Raz i drugi nawet trzeci
Tu dopiero spostrzegł-Zdrada!
Ani grosza nie posiadam!
Teraz prędko rachuj mały
Jakie dziad miał kapitały.

Daje naj!

2

Odpowiedzi

2010-02-20T17:26:50+01:00
Nie jestem pewna czy to będzie dobrze, ale jeśli 3 razy wrzucał po 8 groszy to wychodzi 24 groszy

3*8gr.=24gr.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T17:36:50+01:00
Przebiegając 3x przez most, wrzucił łącznie 24 grosze i zostalo mu 0, co znaczy, że
przy ostatnim (trzecim) przebiegnieciu mial 8 gr (już po podwojeniu przez diabła) czyli 8:2 =4gr <-- tyle mial po wrzuceniu 8 gr po drugim przebiegnieciu mostu
czyli przed wrzuceniem mial 12 gr:2 = 6gr <-- tyle mial po wrzuceniu 8 gr po pierwszym moscie
czyli przed wrzuceniem mial 14 gr:2 = 7gr <-- tyle miał pieniedzy, godząc sie na układ z diabłem

niestety nie umiem rozpisac tego w postaci równania, jednak 7gr to na pewno dobra odpowiedz